пятница, 13 марта 2020 г.


Дата 12.03.2020  -27.03.2020                               Дистанційний урок 5 клас природознавство
Тема уроку. Різноманітність організмів: Рослини, Тварини, Гриби, Бактерії.
Учень / учениця

Знаннєвий компонент
називає: властивості організмів; відмінності рослин, тварин, грибів, бактерій; 
наводить приклади: пристосування організмів до періодичних змін умов середовища (листопад, зимова сплячка, зміна забарвлення хутра, перельоти птахів;); співіснування організмів.

Діяльнісний компонент
описує: пристосування організмів до чинників неживої природи; пристосування організмів до середовища життя; результати власних спостережень і дослідів;
пояснює: як відрізнити живий організм від неживого природного тіла; вплив чинників середовища на живі організми; зв’язок  грибів, бактерій, рослин, тварин у природі; роль рослин, тварин, грибів, бактерій в екосистемах;
розпізнає: найпоширеніші рослини і тварин своєї місцевості; отруйні рослини, гриби, тварин своєї місцевості;
уміє визначати назви рослин, тварин, грибів за допомогою атласів-визначників;
використовує: додаткові джерела інформації для виконання навчального завдання, вивчену природничо-наукову лексику в самостійних усних повідомленнях

Ціннісний компонент
оцінює значення природних і штучних екосистем у природі та житті людини;
усвідомлює, що кожний організм та їхня різноманітність є цінними для кожної людини.  

Демонстрації: клітинної будови організмів; колекцій зображень (у тому числі електронних) рослин, грибів, тварин, бактерій.

Організація спостережень за основними властивостями живих організмів

Дослідження: розпочати роботу над проектом  "Дослідження впливу температури, світла і вологості на проростання насіння."

Учням   завдання під час вивчення матеріалу слідувати за планом вивчення матеріалу, що подано у змісті нижче відповіді на запитання дайте у зошиті в клітинку (на час карантину заведіть додатковий зошит, який потім покажете вчителю з виконаними завданнями), чи в робочому  друкованому зошиті, якщо завдання стосуються зошита : 
Повторення пройденого матеріалу 
1. Перегляньте відео 

Дайте відповідь: 

1.Чому дощові черв'яки необхідні у природі? 

2. Яка властивість черв'яка вам запам'яталася?

3. Якими речовинами живиться черв'як, як дихає, росте, розвивається?

4. Які подразники має? Як пристосовується до виживання у середовищі?

2. Перегляньте відео





Дайте відповідь: 

1. Як відрізняється організм від неживого тіла?2. Що несе основну інформацію про живий організм? 3. Які бувають організми? Чим відрізняються їх клітини? Яка частина клітини за це відповідає? 4. Які особливості клітин ви запам'ятали?


Вивчення нового матеріалу 
1. Дайте відповідь на запитання «Проблемне питання»
- Чи було б життя без рослин? Чому?
2. Прочитайте «Віршовані рядки»
Було у матері Природи Дві донечки такої вроди. Хто їх побачить хоч на мить — Не міг забути і розлюбить.
Голубооку звали Флора. У неї очі — наче зорі. Завжди замріяна, тендітна. Ласкава, ніжна та привітна.
- Фауна — швидка, як вітер. Могла з птахами полетіти, І за оленями стрибати, Та з білочками пустувати.
Обидві світ живий любили, Відтак його боготворили. Тож вирішила мудра мати Природні їм дарунки дати:
Мрійливій Флорі — світ рослинний, А жвавій Фауні — тваринний. Щоб берегли і доглядали, Від всього злого захищали.
Живуть в легендах і понині Живого світу дві богині.
- Про що йде мова у цих рядках?
3. Прочитайте §34 п.1
- На які групи можна розділити рослини?
4. Перегляньте відео 



- Чому рослини так важливі?
-Які є види рослин?
-Яку будову вони мають? 

5. Прочитайте §34 п. 2  та 3

- Які організми входять до групи тварин, складіть павучок?
- Як відрізняються тварини за будовою клітин та температурою? Чи існує ще відмінність тварин за іншою ознакою?

- Знайдіть інформацію про тваринку, що вас зацікавила опишіть її за ознаками.

6. Прочитайте §35 п. 1 та 2 

- Назвіть основні частини грибів.

- Які різновиди грибів існують? Які їх особливості?

- Перегляньте відео та визначте: де мешкають, чим живляться, де застосовуються гриби?


7. Прочитайте §35 п. 3 та 4 

- Бактерії скільки мають клітин?
- Які є види бактерій? Яке їх значення?
- Перегляньте відео та визначте: коли з'явилися бактерії, де мешкають, чим відрізняються? Які бактерії корисні а які шкідливі, чому? Як людина використовує бактерії?


8. Познайомтеся з вірусами. 

- Перегляньте відео. Назвіть чим відрізняються віруси від бактерій ?

- Віруси це живі чи неживі?

- Де живуть віруси? З чого вони складаються?

 -Коли віруси корисні а коли шкідливі? Яку шкоду задають віруси? Коли віруси називають колекціонерами?

- Знайдіть інформацію - хто першим відкрив вірус? 

9. Заповніть таблицю стр. 156 завдання 6 "Перевір свої знання", додайте до таблиці рядки бактерії та віруси. 

Домашнє завдання: 

 Вивчити: §§34-35

 Дослідницький Практикум - розпочати роботу над проектом «Дослідження проростання насіння». Стр.151 виконувати на протязі 3 тижнів карантину. Після дослідження виконати звіт на аркушах А4 чи А3 чи у виляді презентації, леп-буку, буклету. У звіті зробити опис за планом завдань зазначених на стр 151 та фотографій. 






1 комментарий: