Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів
основної школи
з природознавства
При оцінюванні навчальних
досягнень з природознавства враховується:
·
засвоєння на рівні вимог навчальної програми знань про
об'єкти, і процеси, що відбуваються у природі, сформованість понять про системи
живої і неживої природи;
·
правильність, науковість,
логічність і доказовість викладу матеріалу, повноту
розкриття понять і закономірностей, точність вживання природознавчої
термінології;
·
ступінь самостійності відповіді;
·
сформованість загальноосвітніх, специфічних,
інтелектуальних умінь та навичок до
спостереження, опису, експерименту, роботи з додатковими та
інформаційно-комунікаційними джерелами; роботи в групі.
Рівні навчальних
досягнень
|
Бали
|
Вимоги до
знань, умінь і навичок учнів
|
I. Початковий
|
1
|
Учні з допомогою вчителя розпізнає і називає окремі
тіла і явища природи, мають уявлення про предмет, який вивчають
|
2
|
Учні з допомогою
вчителя і користуючись підручником відтворює незначну частину навчального
матеріалу, знаходить визначення наукових понять, мають нечіткі уявлення про
об'єкт вивчення
|
|
3
|
Учні з допомогою
вчителя (підручника) відтворюють частину навчального матеріалу; наводять
приклади окремих тіл і явищ природи, фрагментарно описують їх; з допомогою
вчителя знаходять необхідну інформацію у підручнику (зошиті) для виконання
елементарного завдання; спостерігають за дослідами, що їх виконують інші учні
або вчитель; включаються в роботу та
виконують з допомогою інших завдання у малій групі співробітництва
|
|
II. Середній
|
4
|
Учні з допомогою
вчителя відтворюють основний навчальний матеріал, дають визначення окремих
понять, фрагментарно характеризують тіла і явища природи; роблять спроби
наводити власні приклади; частково здійснюють фенологічні спостереження,
виконують прості досліди без опису їх результату; практичну роботу (завдання)
виконують за зразком.
|
5
|
Учні відтворюють
основний навчальний матеріал, при цьому визначення та формулювання правил
неточне; описують тіла та явища природи за типовим планом, допускаючи неточності; проводять фенологічні
спостереження, з допомогою вчителя виконують прості досліди, намагаються їх
пояснити
|
|
6
|
Учні знають і розуміють основні положення навчального матеріалу;
відповідають на запитання, однак відповіді недостатньо усвідомлені; характеризують
тіла і явища природи, з незначними порушеннями послідовності; завдання виконують за зразком; досліди
проводять з допомогою, не пояснюючи їх
виконання; прагнуть використовувати додаткові джерела інформації для
виконання навчального завдання; за вказівкою визначають та виконують завдання
у малій групі співробітництва
|
|
III. Достатній
|
7
|
Учні правильно
відтворюють більшу частину навчального матеріалу, знають основоположні
теорії, називають природознавчі факти; на підтвердження викладеного наводять
власні приклади, розкриваючи властивості тіл і явищ природи допускають
неточності; проводять природничо-наукові спостереження, при цьому прагнуть висловлювати власні судження; проводять
досліди, пояснюють їх сутність з окремими неточностями; контроль за власними
навчальними діями недостатній
|
8
|
Учні самостійно
відтворюють навчальний матеріал; знання
достатні, відповіді логічні, хоч і містять
неточності; застосовують отримані знання у стандартних ситуаціях,
намагаються аналізувати, встановлювати найсуттєвіші зв'язки і залежність між
тілами живої і неживої природи, явищами, фактами, процесами; роблять спроби
формулювати висновки та узагальнення; виконують досліди, пояснюють їх суть; достатньо
контролюють власну діяльність
|
|
9
|
Учні достатньо володіють
вивченим матеріалом, застосовують знання у стандартних ситуаціях, при
виконанні практичних робіт і завдань, проведенні досліджень; уміють
аналізувати та систематизувати інформацію, використовують загальновідомі докази
із самостійною і правильною аргументацією; проводять досліди в школі та
вдома, пояснюють їх результати; знаходять необхідну інформацію в довідкових
виданнях; прагнуть застосовувати
вивчену природничо-наукову лексику в самостійних усних повідомленнях
|
IV. Високий
|
10
|
Учні мають повні, глибокі знання;
вільно, усвідомлено відтворюють матеріал, встановлюючи зв'язки з раніше
вивченим; достатньо відповідають на запитання; аналізують і розкривають суть
явищ природи, узагальнюють та систематизують знання на основі вивчених
закономірностей і понять, роблять висновки; регулярно здійснюють природничо-наукові
спостереження, проводять дослідження, обґрунтовано пояснюють їх результати та
використовують у практичній діяльності
|
11
|
Учні мають гнучкі знання про різноманіття тіл і явищ природи, аналізують і
розкривають взаємозв'язки між живою і неживою природою на основі загальних
закономірностей, логічно і повно розкривають зміни природного середовища під впливом
діяльності людини, висловлюють власне ставлення; аргументовано використовують
отримані знання у різних ситуаціях; проводять досліди, зіставляють їх
результати; вміють працювати зі схемами, малюнками, картографічним
матеріалом; усвідомлюють значення охорони навколишнього середовища; уміють знаходити
додаткову природознавчу інформацію та аналізувати її, ставити і розв'язувати
проблемні завдання
|
|
12
|
Учні мають системні, міцні знання про закономірності природи та місце
людини у ній; усвідомлено використовують їх у стандартних та нестандартних
ситуаціях; уміють самостійно аналізувати, оцінювати, узагальнювати природознавчий
матеріал; самостійно проводять природничо-наукові
спостереження, досліди, вимірювання, оформляють результати; вміють користуватися
лабораторним обладнанням, вимірювальними і збільшувальними приладами; застосовують
знань про природу в повсякденному житті оцінюють рівень безпеки навколишнього
середовища як сфери життєдіяльності; беруть участь у дискусіях, вирішенні
проблемних запитань, вміють приймати рішення;
аргументувати власне ставлення до різних поглядів на об’єкт вивчення; знаходять
та використовують додаткові джерела інформації для виконання навчального
завдання; усвідомлено застосовують вивчену природничо-наукову лексику в
самостійних усних повідомленнях; організовують роботу у групі, виконують функції її
керівника.
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий