пятница, 4 октября 2013 г.

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів
основної школи з природознавства

При оцінюванні навчальних досягнень з природознавства враховується:
·        засвоєння на рівні вимог навчальної програми знань про об'єкти, і процеси, що відбуваються у природі, сформованість понять про системи живої і неживої природи;
·        правильність, науковість, логічність і доказовість викладу матеріалу, повноту розкриття понять і закономірностей, точність вживання природознавчої термінології;
·        ступінь самостійності відповіді;
·        сформованість загальноосвітніх, специфічних, інтелектуальних умінь та навичок до спостереження, опису, експерименту, роботи з додатковими та інформаційно-комунікаційними джерелами; роботи в групі.
Рівні навчальних
досягнень
Бали

Вимоги до знань, умінь і навичок учнів
I. Початковий
1
Учні з допомогою вчителя розпізнає і називає окремі тіла і явища природи, мають уявлення про предмет, який вивчають

2
Учні з допомогою вчителя і користуючись підручником відтворює незначну частину навчального матеріалу, знаходить визначення наукових понять, мають нечіткі уявлення про об'єкт вивчення

3
Учні з допомогою вчителя (підручника) відтворюють частину навчального матеріалу; наводять приклади окремих тіл і явищ природи, фрагментарно описують їх; з допомогою вчителя знаходять необхідну інформацію у підручнику (зошиті) для виконання елементарного завдання; спостерігають за дослідами, що їх виконують інші учні або вчитель; включаються  в роботу та виконують з допомогою інших завдання у малій групі співробітництва
II. Середній
4
Учні з допомогою вчителя відтворюють основний навчальний матеріал, дають визначення окремих понять, фрагментарно характеризують тіла і явища природи; роблять спроби наводити власні приклади; частково здійснюють фенологічні спостереження, виконують прості досліди без опису їх результату; практичну роботу (завдання) виконують за зразком.

5
Учні відтворюють основний навчальний матеріал, при цьому визначення та формулювання правил неточне; описують тіла та явища природи за типовим планом, допускаючи неточності; проводять фенологічні спостереження, з допомогою вчителя виконують прості досліди, намагаються їх пояснити

6
Учні знають і розуміють  основні положення навчального матеріалу; відповідають  на запитання, однак  відповіді недостатньо усвідомлені; характеризують тіла і явища природи, з незначними порушеннями послідовності;  завдання виконують за зразком; досліди проводять з  допомогою, не пояснюючи їх виконання; прагнуть використовувати додаткові джерела інформації для виконання навчального завдання; за вказівкою визначають та виконують завдання у малій групі співробітництва
III. Достатній
7
Учні правильно відтворюють більшу частину навчального матеріалу, знають основоположні теорії, називають природознавчі факти; на підтвердження викладеного наводять власні приклади, розкриваючи властивості тіл і явищ природи допускають неточності; проводять природничо-наукові спостереження, при цьому прагнуть  висловлювати власні судження; проводять досліди, пояснюють їх сутність з окремими неточностями; контроль за власними навчальними діями недостатній  

8
Учні самостійно відтворюють навчальний матеріал; знання достатні, відповіді логічні, хоч і містять  неточності; застосовують отримані знання у стандартних ситуаціях, намагаються аналізувати, встановлювати найсуттєвіші зв'язки і залежність між тілами живої і неживої природи, явищами, фактами, процесами; роблять спроби формулювати висновки та узагальнення; виконують досліди, пояснюють їх суть; достатньо контролюють власну діяльність

9
Учні достатньо володіють вивченим матеріалом, застосовують знання у стандартних ситуаціях, при виконанні практичних робіт і завдань, проведенні досліджень; уміють аналізувати та систематизувати інформацію, використовують загальновідомі докази із самостійною і правильною аргументацією; проводять досліди в школі та вдома, пояснюють їх результати; знаходять необхідну інформацію в довідкових виданнях;  прагнуть застосовувати вивчену природничо-наукову лексику в самостійних усних повідомленнях


IV. Високий
10
 Учні мають повні, глибокі знання; вільно, усвідомлено відтворюють матеріал, встановлюючи зв'язки з раніше вивченим; достатньо відповідають на запитання; аналізують і розкривають суть явищ природи, узагальнюють  та  систематизують знання на основі вивчених закономірностей і понять, роблять висновки; регулярно здійснюють природничо-наукові спостереження, проводять дослідження, обґрунтовано пояснюють їх результати та використовують у практичній діяльності

11
Учні мають гнучкі знання про різноманіття тіл і явищ природи, аналізують і розкривають взаємозв'язки між живою і неживою природою на основі загальних закономірностей, логічно і повно розкривають зміни природного середовища під впливом діяльності людини, висловлюють власне ставлення; аргументовано використовують отримані знання у різних ситуаціях; проводять досліди, зіставляють їх результати; вміють працювати зі схемами, малюнками, картографічним матеріалом; усвідомлюють значення охорони навколишнього середовища; уміють знаходити додаткову природознавчу інформацію та аналізувати її, ставити і розв'язувати проблемні завдання

12
Учні мають системні, міцні знання про закономірності природи та місце людини у ній; усвідомлено використовують їх у стандартних та нестандартних ситуаціях; уміють самостійно аналізувати, оцінювати, узагальнювати природознавчий матеріал; самостійно проводять природничо-наукові спостереження, досліди, вимірювання, оформляють результати; вміють користуватися лабораторним обладнанням, вимірювальними і збільшувальними приладами; застосовують знань про природу в повсякденному житті оцінюють рівень безпеки навколишнього середовища як сфери життєдіяльності; беруть участь у дискусіях, вирішенні проблемних запитань, вміють приймати рішення; аргументувати власне ставлення до різних поглядів на об’єкт вивчення; знаходять та використовують додаткові джерела інформації для виконання навчального завдання; усвідомлено застосовують вивчену природничо-наукову лексику в самостійних усних повідомленнях; організовують  роботу у групі, виконують функції її керівника.

Комментариев нет:

Отправить комментарий